PROTAŽENÍ nejen pro 3. trimestr & k porodu

V téhle várce najdete cviky vhodné na PROTAŽENÍ CELÉHO TĚLA + některé můžete využít PŘÍMO BĚHEM PORODU.👌🏻Pokud nemáte velký míč, nevadí ➡️ cvik 1 můžete dělat ve stoje, ostatní cviky na židli (s výjimkou 6).

1️⃣ POHYBY PÁNVÍ
Slouží k úlevě bederní oblasti.Pomalý vedený pohyb.Nejdřív pohyby do stran, poté dopředu a dozadu (neprohýbat v bedrech), pak spojit do kroužků.Při porodu usnadňuje rotaci miminka v porodních cestách. 

2️⃣ PROTAŽENÍ HORNÍCH ZAD + RELAXACE PÁNEVNÍHO DNA
Neprohýbat se v bedrech. Uvolněný, pocitově jakoby otevřený, zadek 🍑.

3️⃣ STABILIZACE & UVOLNĚNÍ BEDERNÍ PÁTEŘE
Páteř v neutrální poloze, neprohýbat se v bedrech, široká ramena, hlava v prodloužení páteře. Držet v této pozici s nádechy nosem do celého trupu (do bříška, do hrudníku, do zad, i do stran).Bříško je lehce aktivované (při následném povolení se „vyvalí“).

4️⃣ PROTAŽENÍ PRSNÍCH A MEZIŽEBERNÍCH SVALŮ + UVOLNĚNÍ CHODIDEL
Část váhy na špičkách – kolena ve směru špiček, neměly by se dostat před špičky. Mírně zapažit, dlaně vytočené, prsty vytahovat dolů a do dálky. Neprohýbat se v bedrech.

5️⃣ PROTAŽENÍ NOHOU & UVOLNĚNÍ BEDER
Část váhy na patách – špičky tlačit směrem k sobě, mírný předklon, vytahovat se za hlavou, netahat ramena k uším.

6️⃣ PROTAŽENÍ VNITŘNÍCH STEHEN & RELAX PÁNEVNÍHO DNA
Nohy doširoka roztažené, přenášet váhu z jedné nohy na druhou. Koleno nesmí předběhnout špičku a jde ve směru špičky. Neprohýbat se v bedrech, páteř rovná (žádné úkony). Vhodné i na relax pánevního dna během kontrakcí při porodu.

Cviky jsou vhodné pro I., II. i III. trimestr, před těhotenstvím a samozřejmě i po něm.
☝🏻V těhotenství 100% dodržujeme doporučení lékaře, dbáme na vlastní pocit a neděláme nic, co je nám jakkoliv nepříjemné ☝🏻

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *