Cvičení po porodu – první cviky po porodu

Kdy začít po porodu cvičit? Co cvičit? 🤔
Tak za prvé, v šestinedělí nečekejte žádné velké akce 😉. Na druhou stranu je ale důležité si čas na ZDRAVÉ & VHODNÉ cvičení najít, protože urychlí poporodní rekonvalescenci a tělo vám jistojistě poděkuje 👏🏻.

Do těchto 3 cviků se můžete pustit už 12-24 hodin po přirozeném porodu (u porodu císařským řezem záleží na individuálním stavu, ale běžně je to 48 hodin po porodu u cviků 2 a 3 a týden u cviku 1). Pokračovat můžete po celé šestinedělí.

1️⃣LEH NA BŘIŠE: Už jen takhle poloha je po tolika měsících luxus, co říkáte 😉? Navíc je účinná na ZAVINOVÁNÍ DĚLOHY 👌🏻▶️vypodložit bříško a prsa (+je ideální být po kojení), prodýchat a opakovat několikrát denně po 5 – 20 minutách.

2️⃣POLOVIČNÍ PRKNO: Cílem je AKTIVACE PÁNEVNÍ OBLASTI. ▶️protažená páteř směrem k hlavě dolů a povolený (pocitově jakoby otevřený) zadek

3️⃣PODSAZOVÁNÍ PÁNVE: Tento cvik pomáhá AKTIVOVAT PÁNEVNÍ DNO A BŘIŠNÍ STĚNU.▶️střídáme podsazování pánve s overballem na břiše – jde o to, aby ⚽nesjel dolů (👍🏻malý tip – můžete použít jakýkoliv jiný míč, případně já v porodnici srolovala do kuličky ponožky 🧦🤭). 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *